Szlak rozpoczyna się przy dworcu kolejowym w Łebie, dalej wiedzie ul. Dworcową i Sienkiewicza. Po przejściu przez most na kanale, łączącym jez. Łebsko z morzem, przechodzimy obok campingu nr 77 Intercamp. Przy najbliższym rozwidleniu dróg, szlak czerwony skręca w lewo. Natomiast warto zejść z trasy idąc w prawo, w kierunku plaży. Jesteśmy na terenie starej osady, która obecnie jest pod wydmami. W XVI wieku, w centrum starej Łeby znajdował się ratusz i kościół św. Mikołaja z czerwonej cegły, którego pozostałości murów można zobaczyć pośród pagórków wydmowych porośniętych lasem.
Szlak czerwony wiedzie w kierunku Rąbki (2,5 km - 83,5 km) i dalej na teren Słowińskiego Parku Narodowego. Osobliwością krajobrazową są ruchome wydmy. Dalej 3 km wąską drogą betonową, pośród sosnowych lasów porastających wydmy, docieramy do niewielkiego placu gdzie są miejsca do odpoczynku. Trasa wiedzie przez rezerwat Mierzeja. Tu kończy się droga, którą pokonać można rowerem lub wózkiem elektrycznym wypożyczonym w Rąbce. Miejsce to jak i widoczne budowle betonowe są dawną lokalizacją wyrzutni rakiet V-2, które przez Niemców miały być użyte podczas II wojny światowej.
Wracamy na szlak turystyczny ( 23,0 km - 63,0 km ) kierując się na zachód. Po 100 m przechodzimy przez szosę wchodząc w las. Do najbliższego przystanku autobusowego jest 2,5 km. Po przejściu ok.2 km jesteśmy nad jeziorem Dołgie Wielkie (25,0 km - 61,0 km) o powierzchni156 ha i głębokości 2,9 m.. Skręcamy w lewo idąc przez tereny leśne porastające wydmy. Pojawia się kolejne jezioro Dołgie Małe o powierzchni 6,3 ha i maksymalnej głębokości 1,7m, do którego od strony zachodniej wkracza wydma. Na jezioro i wydmy otaczające można popatrzeć z drewnianego pomostu. Dalej kierując się na południowy zachód, dochodzimy do miejsca (30,0 km - 56,0 km),
Jezioro Gardno jest o pow. 2468 ha a maksymalna głębokość 2,6 m. Na jeziorze jest wyspa kamienna (głazy narzutowe) o powierzchni 0,6 ha. Szlak czerwony wiedzie przez Rowy- wieś rybacka z ciekawym zabytkowym kościołem z 1844 roku zbudowanym z polodowcowych głazów narzutowych. Wchodzimy na tereny Obszaru Chronionego Krajobrazu. W odległości 5 km od Rowów znajduje się wysoki klif porośnięty buczyną pomorską. Na plaży są liczne głazy narzutowe ( 41,5 km - 44,5 km). Po przejściu 1,5 km jesteśmy w pobliżu wsi letniskowej Poddąbie gdzie z korony klifu będącej na wysokości
Trasa liczy 2,8 km i została tak wytyczona, aby zwiedzającym pokazać fragment specyficznego krajobrazu południowego wybrzeża Bałtyku. Trasa wiedzie poprzez utrwaloną wydmę oraz przez tereny położone w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Szczyt wydmy wyniesiony jest 23 metry ponad poziom przyległej od wschodu i południa równiny przymorskiej. Przemierzając trasę ścieżki można zapoznać się z wieloma siedliskami i różnorodną roślinnością, które wykształciły się na stosunkowo niewielkim obszarze samej wydmy oraz jej otoczenia. Wierzchowina moreny jest silnie pofałdowana i zajęta głównie przez wydmę białą i szarą; zachodni, łagodny stok wyniesienia zajmuje
Czerwony szlak turystyczny Nadmorski 86 km
Łeba - Rowy- Ustka - Jarosławiec
Trasa szlakiem czerwonym prowadzi drogą leśną do ruchomej wydmy - Łąckiej Góry ( 8,5 km - 77,5 km ). Jezioro Łebsko jest trzecim jeziorem w Polsce pod względem powierzchni. Długość wynosi 16,3 km, szerokość 7,6 km, a maksymalna głębokość 6,3 m. Na wydmach szlak turystyczny oznakowany jest żerdziami. Kierujemy się na północ do morza. Przechodzimy przez kilka wałów wydmowych częściowo utrwalonych roślinnością trawiastą, krzewami i drzewami iglastymi. Po dotarciu do morza szlak czerwony kieruje się na zachód, wzdłuż brzegu morskiego. Po przebyciu 10,5 km schodzimy z plaży i przez wydmy utrwalone trawą i kosodrzewiną kierujemy się na ruchome wydmy. Z najwyższego punktu 40m n.p.m. widać wzniesienie Rowokół 115 m n.p.m., a opodal latarnię morską w Czołpinie. Schodzimy z wydmy, u podstawy której jest podmokły las sosnowy oraz osobliwy sosnowy bór chrobotkowy, z powykręcanymi konarami i licznymi porostami. Idąc drogą leśną dochodzimy do parkingu śródleśnego, na którym w sezonie letnim są punkty gastronomiczne. Trasa z plaży do parkingu - 3 km. Po przejściu 200 m, po prawej stronie oznakowane jest dojście do latarni morskiej odległej o 1 km, która udostępniona jest zwiedzającym.
w którym szlak czerwony biegnie na zachód, a pojawiający się szlak czarny skręca na południe, do miejscowości Gardna Wielka oddalonej o 4,5km. Wędrówka wiedzie mierzeją o szerokości 1 - 2 km. Idziemy brzegiem Jeziora Gardno do miejscowości Rowy (36,5 km - 49,5 km). Ok. 1,5 km przed wsią, nad jeziorem jest drewniana wieża widokowa, z której roztacza się piękny widok na okolicę.
ok. 20 m n.p.m. można zejść schodami na plażę. Szlak turystyczny wiedzie dalej koroną klifu pośród lasów bukowych i sosnowych. Przekraczamy potok Orzechówka (49,0 km - 37,0km). U ujścia rzeczki, po prawej stronie jest wzniesienie zwane "Królewskim tronem". Podobno w czasie wojny trzydziestoletniej Szwedzi stworzyli na niej obserwacyjne stanowisko dowodzenia. Po przejściu 3,5 km przez las sosnowy, docieramy do Ustki, w pobliże latarni morskiej (52,5 km - 33,5 km). Szlak turystyczny czerwony poprowadzony jest ul. Marynarki Polskiej i dalej ul. Słupską. Za ogrodzeniem magazynowym (za drukarnią) skręca w prawo, przecina tory kolejowe, a następnie skręca w lewo. Po ok. 400 metrach znajdujemy się na wysokim brzegu rzeki Słupi w obszarze rezerwatu leśnego Buczyna nad Słupią. Przy ponownym dojściu do torów kolejowych skręcamy w prawo. Schodzimy na dno zabagnionej doliny gdzie po drewnianym mostku przechodzimy na drugą stronę (57,0 km - 29,0 km ). Jesteśmy we wsi Wodnica. Na odcinku od Wodnicy do Ustki rzeka ma 8 km długości i 15 dużych zakoli. Z Ustki do Wodnicy towarzyszył nam żółty szlak turystyczny ( Ustka -Słupsk -Bytów Dolina Słupi ). Przy zabudowaniach nr 25 skręcamy w lewo, a następnie po dojściu do polnej drogi, ponownie w lewo. Droga prowadzi do wsi Pęplino (60,0 km - 26,0 km ). We wsi zachowane zagrody czworoboczne, chałupy ryglowe, budynki bramne z początku i pierwszej połowy XIX wieku.

Trasa wiedzie przez wieś, drogą brukowaną, z której skręcamy w prawo. Drogą polną kierujemy się do widocznej w dali wsi Starkowo (65,0 km - 21,0 km). Dużo tu starych chałup ryglowych z XVIII - XIX wieku, o dachach naczółkowo-dymnikowych, obory z zachowanymi galeryjkami.
Wychodzimy ze wsi idąc główną drogą. Mijamy kapliczkę z krzyżem przydrożnym i dochodzimy do starego nasypu kolejowego. Mijamy stare zabudowania stacyjne i po 2 km jesteśmy na drodze asfaltowej prowadzącej w prawo do wsi Zaleskie.
Po minięciu wiaduktu trasa wiedzie w kierunku jeziora Marszewo opodal wsi Marszewo (72,0 km - 14,0 km ), dalej w kierunku zachodnim przez urocze, piękne krajobrazowo tereny do wsi Korlino (77,0 km - 9,0 km ). W kierunku północnym widać Jezioro Wicko. W Korlinie, za kapliczką należy skręcić w prawo do wsi Łącko (79,0 km - 7,0 km).
Za wsią przy, gospodarstwie rybackim skręcić należy na drogę polną, która (3,0 km) prowadzi do szosy, a dalej (4 km) do Jarosławca (86,0 km - 0,0 km )-latem tętniąca życiem wieś rybacka z latarnią morską o wysokości 33,3 m. Czerwony szlak turystyczny Nadmorski wiedzie dalej na zachód w kierunku Darłowa.
nadmorski bór bażynowy. Od strony północnej, wschodniej i południowej wydma opada stromym zboczem w kierunku zbiorowisk bardziej żyznych. Malowniczość tego miejsca podkreśla od strony północnej rzeka Orzechówka, a od strony wschodniej płaski teren pól.  Przejście ścieżką zajmuje około 1,5 godziny z dojściem z miejscowości Zapadłe lub Orzechowo Morskie. Południowo - wschodni odcinek ścieżki (około 1,5 km) można pokonać rowerem wykorzystując ustawione na trasie elementy sprawnościowe, a pozostałe odcinki wyłącznie pieszo.

Turystyka - piesze szlaki turystyczne
Leśnia ścieżka dydaktyczna "Orzechowska wydma"

www.nadmorskawydma.mor.pl
Strona przystosowana do przeglądarki Internet Explorer
"Nadmorska wydma"

Created by Bi@ły. All rights reserved.